Durant el 2015 hem redissenyat completament Turkestan. El canvi més visible és la nostra nova galeria a Barcelona, però també hem redissenyat a nostra marca, hem incorporat un estilista/decorador a l’equip, hem canviat la nostra manera d’exposar les nostres catifes i hem replantejat la forma de comunicar-nos amb tots vosaltres. A aquest post us volem desvetllar alguns dels secrets del procés creatiu del nou logotip.
Des de principis de 2015, el nostre equip ha col·laborat en estretament amb el dissenyador gràfic Albert Trulls, un creatiu especialitzat en il·lustració i lettering amb una trajectòria dinàmica que ha treballat per a agències de publicitat com Shackelton o estudis com Toormix i Mayúscula Brands, i que a més ha rebut reconeixements com dos «Award of Excellence in Typography» atorgats per la revista nord-americana Communication Arts.
El briefing que li vam plantejar a l’Albert Trulls consistia en cinc punts claus:
- Tenim més de 100 anys d’història a Barcelona: volem renovar la marca sense oblidar que Turkestan és un projecte centenari.
- Les nostres catifes estan nuades a mà: és important destacar el tret que distingeix les catifes de Turkestan.
- Cerquem dissenys autòctons a països orientals: ens interessa especialment reflectir el caràcter intercultural del projecte.
- Som seleccionadors de trames i ordits: volem transmetre la nostra principal característica, com a importadors pioners a Barcelona de moltes famílies de catifes.
- Galeria d’art: el nou projecte ha de posseir un llenguatge visual propi de ‘galeria d’art’, tot i no perdre el contacte amb el format ‘botiga’.
Patterns corporatius
La proposta de l’Albert Trulls va partir de la síntesi dels tres tipus de teixits amb els que treballem: les catifes de nus persa, les catifes de nus turc i els kílims, o teixits plans.
Nus persa o Senneh; nus turc o Ghiordes; i teixit pla o kílim, respectivament.
Sèrie 'Turkestan: un projecte centenari renovat':
El nou símbol de Turkestan (II)
El nou logotip de Turkestan (III)